söndag 30 maj 2010

Äh. Söndag Schmöndag.

Istället för att skynda att hinna går jag på lågvarv. Som att all stress och press och omvandlingsprocess gjort mig baktung. Det går osökt trögt och krökt. idag. På självaste morsdag.


Vi ska sy och vi ska klippa,
vi ska göra, ska vi tippa
För den stora säljarkvällen,
Fixar vi till stugmodellen,
vi syr och snickrar i den
Och jag blir lätt förvriden,
Sen stugan blir så klar
För spekulanter i hundratal
Den vackraste stugan ska ge buden i otaal.

Sätt i gång nu sky.. nä.. Ok, I know when to stop (kan jag ju försöka inbilla er).


Åter igen en flitens dag med andra ord. Om jag bara tar mig härifrån.

Later Skater.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig text. Jag sjöng mig igenom den trots att jag är superdupertrött efter helgjobbet. Blev både glad och pigg. :-)

    SvaraRadera