torsdag 6 maj 2010

Sen.

I morse vaknade jag väldigt tidigt och kunde inte somna om. Alla tankar kring stugsäljeri fick mig att bli klarvaken samma sekund jag slog upp mina små grönaktiga. Jag låg länge, länge och tittade i taket innan Pompan behagade att vakna. Klockan var då 05:30. Eftersom att jag vaknat så hiskeligt tidigt skickade jag ned Pompan med Skrytpappan i någon sorts illusion om att jag kanske kunde slumra till en liten stund.

Efter några minuter sms:ade jag ned till bottenvåningen (eller ja, till Skrytpappans telefon) och meddelade att jag jag inte kunde sova, utan istället låg och kikade på kostnader kring omdränering av små hus. Som svar fick jag "kom ned och surfa på datorn istället". Mysigt tänkte jag, Skrytpappan ville surfa ihop med mig och diskutera kostnader över en kopp kaffe. "Toppen" sms:ade jag tillbaka.

Jag insåg att jag skulle behöva tvätta håret, så jag slank in i duschen innan jag gick ned. Letade sedan fram kläder till barnen, bäddade lite sängar och stod i. När jag väl kom ner tittade Skrytpappan väldigt konstigt på mig.  Det visade sig att han i sms:et skrivit "kom ned och surfa på datorn i stället så att jag kan gå och lägga mig och sova en stund!".

30 minuter senare (dvs den tid det tog för mig att duscha, bädda osv) var detta inte längre ett alternativ.

Ikväll kanske det blir Skrytpappans favoriträtt till middag.

4 kommentarer:

  1. haha, det är nog bäst det!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag tycker det är alldeles LOVELY att ni kommunicerar via sms när ni befinner er i samma hus! Snacka om modern familj liksom :D

    SvaraRadera
  3. Praktiskt att smsa i hemmet, det lämnar ju oslagbara möjligheter till missförstånd :)

    SvaraRadera
  4. Man ska alltid kommunicera med text. Man kan skylla alla sina klaversteg på typeos eller hävda att han inte hörde den milda rösten bakom det hårda ordet.

    SvaraRadera