fredag 21 maj 2010

Tillbaka.

Godmorgon kompisar!

Några dagar sedan sist. Jag var i extremt behov av att bara sitta och kika. Skrytfamiljen har tagit en massa stora beslut de senaste dagarna och jag kände att all vaken tid behövde tillägnas detta (jag har även tagit mig tid till att äta sjuka mängder avokadosallad, något man icket skall förringa. Eller förlöjliga. All avokado skall ha sin tid, it's the law).

Så, nu är det i alla fall beslutat: Stugan skall säljas, huset skall behållas (till dess det absoluta drömhuset dyker upp, vilket kan ta 11 år)  och en ny bil skall införskaffas. Barnen skall byta rum med varandra, Pompan skall få eget och Skrytmorsan skall få fina kläder (ok, det sista kanske jag spontan-kom på just precis nu).

Thats's it i stora drag.

Nu pågår febril aktivitet för att få stugan stylad till den stora fotardagen. Sen skall den pryda hemnet med sin elegans i förhoppningsvis inte allt för lång tid. Så, dagens punkter är:
1) Köpa en 50 cm's spis.
2) Hitta en tjusig fåtölj till det pyttelilla allrummet.
3) Ordna med gardiner till sovhytterna.
4) Måla (i regnet?!)
5) Dricka kaffe.
6) Ordna inför badrumsrenoveringen här hemma, dvs skaffa offerter (<-- dvs, INTE glatt svara "råbra, välkommen att renovera!" till första trevliga hantverkare, vilket annars är lite av Skrytmorsans signum; är något trevlig - gör affär!)

Sen så har jag haft grym skriv-abstinens, så blir inte förgrymmade om jag slänger ut ett femtiotal helt spontandåliga inlägg utan innehåll idag.

Vi ses!

6 kommentarer:

  1. Många uuuutmärkta beslut! Gillar dock avokadon och ny kläder till skrytmorsan allra bäst! (Vem gillar INTE avokado och nya kläder liksom!? Iaf så länge inte avokadon hamnar PÅ de nya kläderna...)

    SvaraRadera
  2. Åh, välkommen tillbaka, har saknat dig. Sitter med en ny kopp kaffe och bara njuter av din blogg. Många svåra beslut på samma gång, förstår att det varit en tuff vecka.

    Kan rekommendera SE Carlssons Mattservice här i Umeå som skötte kakel och golvläggning när vi renoverade vårt badrum. Vi hade en jättebra och effektiv rörmokare också som jag ej kommer ihåg namnet på!
    /Jeanette

    SvaraRadera
  3. Att hitta drömhuset kan ta sin tid. Särskilt som man är två personer som ska bestämma. (Våra barn räknas inte för de gillar alla hus.) Vi har 9 års husletande bakom oss och bara 3 budgivningar.
    Men det kanske är så - att man redan har sitt drömhus...?!

    SvaraRadera
  4. Ä-N-T-L-I-G-E-N vad jag saknat dig. Mycket grubbel förstår jag. Tror ni tänker helt rätt med allt, kloka ni. Kram!

    SvaraRadera
  5. jamen äntligen är du tillbaka! fast bra att du tog funderar-paus. Det kan behövas!
    Klart du ska ha nya kläder också :)

    Alltså, jag tycker hantverkare är svåra att få tag på så därför brukar jag paxa första bästa som kan komma :)

    SvaraRadera
  6. Hej på dig, slipprade in på regnhala tofflor och gissar på att det blir återkomst. Ser fram emot stugbilder :-) Ha en bra dag och nya kläder? - Javisst - alltid ;-)

    SvaraRadera