lördag 29 maj 2010

Gårdagen i plus och minus.

Plus:
- Att jag fick se ett mårddjur (mörkbrunt, vitt på huvudet och det klättrade upp i ett träd. Iller tänker ni, Grizzly tänker jag).

- Jag fick se två harar (på långt avstånd mellan varandra både tidsmässigt och fysiskt. Kände inte att de pratat ihop sig)

- Jag fick hänga med Fraggel som jag inte träffat ordentligt på ett halvår.

Minus.
- Att jag fick uppleva min första 15-minuters snigelfartsbilkö (jag fick seriösa krampanfall i vaden).

- Att jag råkade städa fel område i huset (jag KAN bara inte avsluta ommöbleringen på övervåningen. Dras automatiskt till köket. Även när det är nystädat så skrubbar jag tvångsmässigt, nynnandes på min egenkomponerade låt "köksfru, köksfru, you can call me köksfru". Manboy - OMG vad jag avskyr den. Den sitter som klistrad i mitt inre likt ett virus eller en äggläggande larv från Sydamerikas djungler).

- Att en vinflaska gick sönder i bagageutrymmet. ("Mamma, det luktar illa" "Jag känner ingenting" "Jomen, det luktar JÄTTEILLA!" "Nej, det luktar vår och sommar.. mmm... eller vänta nu, vafan.. VINET!!!")

- Att ha fem skateboards flytande i vin.

- Att ha en vagn liggandes i vin ("Där kommer hon, fyllemamman, hon luktar så sjukt med vin. Hon har säkert vin i vagnen, känn bara hur det stinker!")

- Att jag hamnade bakom en man på brädgårdens drive in som skulle såga varenda planka till sitt staket PÅ PLATS! Det tog 45 minuter.

- Att jag vrickade foten när jag på grund av alla bilköer, brädgårdsgubbar och vinstädnings-stop var tvungen att rusa in på ICA och köpa färdig couscoussallad till barnen att äta i bilen.

- Att jag köpte couscous att äta i bilen.


Så, det var det. Idag är det en ny dag. Den skulle gå i stug-stylingens tecken, men på grund av att någon tyckte att couscous var en lämplig middag samt att det slarvats med vinflaskeplaceringar, måste någon städa ur bilen också.

Lördag, ja jag säger då det.

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig hört Manboy (ett tecken på mitt samhälleliga utanförskap) och med tanke på dess förmodliga smittsamhet och avskyvärdhet är jag glad för det. Om du släpper Köksfru kommer jag dock att lyssna...

    SvaraRadera
  2. Djuren väger upp allt elände. Förresten kan man använda vin till marinad, så det blev också rätt.

    SvaraRadera
  3. Jonas - Jag har många varianter på Manboy. Köksfru, Lintott, Avskum, Kicki mm. Alla bättre än originalet ;)

    Karin - Mm. Hela bilen är marinerad. Doftar sås.

    Maria - Danke! :)

    SvaraRadera