söndag 30 maj 2010

Vad ska det bli av Lilla Bloggen?

Lilla Bloggen skapades för ganska exakt nio månader sedan, en kulen morgon då göken gal (eller om det var Lage, minns inte riktigt). Dess existens var till en början, låt oss säga de första 12 veckorna, rätt inkognito. Näst intill hemlighållen inför alla utanför den närmsta familjen. Men veckorna gick, och lilla Bloggen ville göra sig hörd, mer än tidigare. Den började sparka, hicka och rumstrera, liksom för att visa sitt vara. Och den växte stilla och långsamt till en lite, lite större Blogg. Och det kändes fint. Lilla Bloggen blev till en del av vardagen, även om den inte yppade mycket så tog den plats. Dess spretiga rörelser färgade familjens tänk på ett tämligen tillfredsställande sätt.

Och precis igår, när Bloggen liksom blivit färdigformulerad i datorn med sitt moderkort, kom ett brev (som det säkert gjort till många, många av er) från tidningen Mama. Att de erbjöd plats för alla bloggare i Sverige i sitt nätverk. Och vad gör man då? Låter man sin lilla blogg ta steget ut i världen, redo att se en ny plats? Att skrivas i ett annat forum, formateras på annat vis och tilldelas ett annat efternamn? Lilla Bloggen trivs ju med att heta Blogspot. Men kanske Worldpress blir bättre? Eller är det dags för Lilla Bloggen att lämna www och hitta andra sätta att uttrycka sig på? Kanske Lilla Bloggen skulle göra sig bättre som en ilsken röst bland kommentatorsfälten? Eller som en hemlig blogg med stora, pretentiösa ord som dess skapare inte riktigt vågar stå för öppet.

Ja, vad ska det bli av Lilla Bloggen. Om det jag visste.

7 kommentarer:

  1. Spontant blev jag rädd och skeptisk (förändring = dåligt). Men ju mer jag tänker på det låter det som en bra idé! Då kan ju ännu fler hitta sig till Skrytmorsan, som är mitt alpha och omega i vardagen. (Jag vet inte vad alpha och omega innebär, men det jag vill säga är att jag gillar dig!)

    SvaraRadera
  2. Våga bara inte sluta blogga! Grrr ;)

    SvaraRadera
  3. Hur du är gör min trolovade, kommer det att bli bra. Det är fortfarande du som formar bloggen till hur du vill ha den och det gör du lika bra oavsett var du har den. Jag är positiv till att fler ska hitta till dig och förgyllas av din fina, braiga blogg.

    SvaraRadera
  4. Själv gillar jag blogspot.
    Å nya bloggar.
    Som din.

    SvaraRadera
  5. Berätta bara så vi kan fortsätta förfölja dig... :-)

    SvaraRadera
  6. Huvudsaken är att jag får följa med!

    SvaraRadera