torsdag 13 maj 2010

Mäklarmaffian got to me.

Igår var familjen Skryt ute i stugan tillsammans med en mäklare (mitt i all livskris/påhittighet/nytänkande/panik bestämde vi oss alltså för att sälja den lilla vita drömmen). Vi tänkte som så att, vi säljer den som den är. Med möbler och hela kittet, så är vi klara med detta sedan. Mäklaren kikade och pekade och pratade. Visst, man kunde ju sälja stugan i befintligt skick (vi nickade entusiastiskt) MEN, visst kunde man kräma ur några extra tusen bara man petade på en list där. Och bytte spis till en splitt ny. Målade om en av bodarna. Kanske planterade en tjusig rabatt i anslutning till parkeringen. Eventuellt måla om gäststugan även. Jag och Skrytpappan stod tysta och mmm:ade. Helt plötsligt fann vi oss själva med mobilerna i händerna, frenetiskt ringade efter snickare och spisförsäljare. Jag jakade det faktum att Skrytpappan skulle hålla till i stugan de kommande två helgerna och bokade upp Skrytmorfar och Skrytfarfar för att hjälpa till med lastbilskörning och fixande av takkonstruktioner.

Såatte. Det blev ett stort projekt det här. Kanske inte ekonomiskt, men tidsmässigt.

Istället för en långhelg med familjen, blir det nu en långhelg med barnen för min del. Utan bil. Spontant kände bara att; äh, jag åker och köper en ny (bil alltså, inte man eller familj), jag kommer ju lika att tjäna så sjukt på den här homestylingen. Det har man ju sett på TV (och vem vill ifrågasätta Lulu Carters ljusrosa läppar).

Fåse, hur hittar man till närmsta Lexusaffär? Skrytpappan kommer bli så glad och lycklig när han kommer hem till en rejäl 7-sitsig historia. Jag kanske rent tar två när jag lika håller på. Typ.

4 kommentarer:

  1. Ihhhh! Jag känner en kändis!! Så himla kul att se dig i tidningen så jag gav till ett litet skrik. Ha, ha, ja det kanske blir en fluga numera med namnen. Alla höggravida läser tidningen och det blir Tage-Lage-Pom flugor överallt. Lycka till med renoveringar och alléna dagar med barnen. Jag känner mig själv väldigt ensam med barnen eftersom någon råkar vara lite opererad...

    SvaraRadera
  2. Lulus läppar är inte att leka med! Är du säker på att du känner dig trygg i det här? Kanske ska du köpa ett par läppstift också när du ändå är i farten. Hittar du inte rätt kulör så kolla tradera, där kanske det finns några från rätt årtionde.

    SvaraRadera
  3. Rutan - Hoppas mannen kryar på sig kvickt. Ja alltså, det blev lite festligt med namnen. Men hey, det kunde ha varit värre. Tänk om jag kallat dem för lillbajsaren, snorgärsen och skitungen.

    Knaada - Läppstift ja. Har aldrig ägt något.. kanske därför jag känner mig naken rädd och exposed hela tiden?

    SvaraRadera
  4. det låter bra, Lexus är nog en skitbra bil. Han kommer säkert bli skitnöjd.

    SvaraRadera