fredag 14 maj 2010

Sluta fundera!

Jag förstår att det är jobbigt för er att arbeta/ta hand om barn/äta/leva idag utan att veta exakt vad som rör sig i Skrytmorsans huvud. Så här kommer en fullständig sammanfattning.


Jag funderar på en större bil. En Touran. Den liknar inte riktigt bilen på bilden, Touranen har inte sex däck, men annars är det typ exakt.



Flytta eller inte flytta? Vi trivs så sjukt bra där vi bor, men skulle vilja bo närmare barnens skola. All inledande flytt-yra grusades dock av barnens sorg över att behöva lämna gården med alla underbara kompisar. Vi stannar nog. Kanske.


Jag måste plantera blommor. Ska vi sälja sommarstugan och med andra ord befinna oss på hemmaplan under semestern, vill jag ha några blommor (ingår trädgårdsmästare när man köper plantor?).



Om några timmar skall en tand lagas. Ångest, frustration och förvirring. Kommer jag ens att överleva?



Här behöver jag väl inte ens förklara bilden? I och för sig, det kan finnas läsare med färgblindhet och annat: Toast med creme fraiche, rom och rödlök. Sweet som en sommardag. Det får bli kvällens förrätt (eller varmrätt. Eller både och).




Laila. Bara så. (bild från Posch24)


Nu kan ni återgå till ert. Det var så lite.

3 kommentarer:

  1. inte för att vara elak men jag trodde toasten var dina utborrade tänder :P
    åsså bara Laila sådär, haha :D

    SvaraRadera
  2. Du kanske är färgblind? (haha, jag är så sjukt rolig)

    SvaraRadera
  3. Ha ha, ja, jag trodde precis som Malla, att det först var dina tänder. Lite gula kanske men ändå... Bilen ser ju fantastisk ut, det är bara att köpa. Hur gick det hos tandis? Har det åskat borta hos er idag? Har ni svettats bort i högsommar värmen?

    SvaraRadera