onsdag 12 maj 2010

VARNING: Läskigt (men räds ej!)

Ni som följer min blogg vet ju att jag senaste tiden varit på jakt efter örn. Eller, inte jakt såklart, men väl ett tillfälle att få se detta skräckinjagande rovdjur. Tyvärr har djuret lyst med sin frånvaro, trots att jag befunnit mig på platser där örnar är rätt förekommande.

Så, efter helgens örnsafarimisslyckande återvände vi alltså till stan. Allt var som vanligt. Jag och min Vobblerkompis Karin åkte i sedvanlig ordning till träningsstället för att bli starka och slanka, inga konstigheter med det. Träningen förflöt på önskvärt sätt. Vi simmade, voltade, dök och stod i. De övriga badgästerna häpnade, jublade och hejade på oss, inombords. Inga konstigheter, tills vi kom in i omklädningsrummet för att duscha och klä på oss. Där, från ingenstans, kom hon. Kvinnan med dubbla baddräkter.

Vi kunde inte hejda oss. Vi stirrade. Vi gapade. Vi blev oerhört skrämda och kränkta.

Hon bara stod där, plockade med sitt schampo, kliade sig bakom örat och låtsades som att allt bara var fullstädigt i ordning. Hennes röda utanpåbaddräkt var färgad som blod, hennes spräckliga underbaddräkt lyste ilsket igenom.

Stumma lämnade vi omklädningsrummet. Vi kunde inte prata, knappt se. Kisande och snavandes gick vi mot vår bil och där... det var där vi såg det. Baddräktkvinnans bil. Och vad som fanns innuti den.




Vad ska man säga? Dubbelbaddräktsdamen har uppenbarligen tjuvat all världens örnar. Det var därför vi inte såg någon i helgen, såklart. Frågan är nu bara: varför? Och vad hon har gjort med alla andra örnar hon fångat?

Oroa er inte. Jag kommer INTE lämna detta åt slumpen. Detta skall utredas, så om det är det sista jag gör.

5 kommentarer:

  1. Åh herregud, jag som trodde att allt var en dröm! Det hände alltså. Trauma!!!

    SvaraRadera
  2. Gissar att damen är en fd simmare. De brukar använda den gamla genomskinliga baddräkten under den nya! Minns inte varför , men kanske för att de har haft så roligt med den gamla att de av nostalgiska skäl vill behålla den under. :) Örnen ser också ut som en simmarattiralj...kanske en sorts paddel för att öka motståndet i vattnet. Eller också kan det ju vara en mycket modemedveten kvinna som lämnat sin örnväska i bilen för att få nyfikna att häpna. Ja det var mina tips i ärendet. :D

    SvaraRadera
  3. OMG en and, en örn med en konstig ägare, vi håller oss inne.

    SvaraRadera