måndag 17 maj 2010

Jag skrek inte en enda gång.

Kom tre minuter sent till dagis idag. Hamnade bakom en övningskörare som uppenbarligen hade sin första dag i trafik just precis idag. Vi körde bland annat 30 på 70-väg samt väntade flera minuter vid ett övergångsställe trots att ingen fotgängare fanns i sikte. Otroligt terapeutiskt för Skrytmorsan, att komma sent och klara av det. Psykiskt och fysiskt (ids inte nämna de nervösa ryckningarna i ögonlocken, svimningskänslorna eller dödsångesten. Sen kan det vara så att någon nästan började gråta. Men bara nästan).

Åkte sedan förbi Skrytmormorn och se vad jag fick:






En jättestor iittala-kopieskål för frukt.

Nu kan jag sortera och dona i sinne:






Nu är det dags för badrumsstäd medan Pompan sover.

Ha en fin förmiddag!

6 kommentarer:

  1. oo how fruity! :) snällt. jag känner att jag får ilningar i ryggen bara av att läsa om övningsköraren där!

    SvaraRadera
  2. Men var tusan får man tag i en sån där snyggig fruktskål!?

    SvaraRadera
  3. Hihi, du har en utmaning inne hos mig:)

    SvaraRadera
  4. Finns i Finland. Kanske i Sverge även, men jag har aldrig sett någon.

    SvaraRadera
  5. Fin skål, fin mormor som ger sånt.

    SvaraRadera
  6. Skriv en skylt på bilen "På väg till dagis". Då borde dom tammerackarn visa hänsyn.

    SvaraRadera