fredag 28 maj 2010

Hjärtattack, tack tack tack. Mera stress, yes yes yes.

På tisdag ska alltså lilla vita lyckostugan ut på Hemnet. Innan dess ska vi:
- Spika upp gipsskivor på en vägg, spackla och måla.
- Köra bort skrot.
- Dra sly.
- Måla en bod.
- Köra hem möbler.
- Köra dit möbler.
- Styla.
- Köpa nya utemöbler samt vaxdukar till de som redan står där.
- Klippa gräs
- Plantera blommor.
Samt kanske fjorton saker till.

Detta hade gått jättebra om vi inte i den lilla tidskalkylen missat att vi:
1) har tre barn (var kom dom ifrån? Sjukt otippat!)
2) har jobb (ja, Skrytpappan alltså.)

Så, nu måste vi börja effektivisera oss. Ingen rast, ingen ro, piskan på osv. Medan Skrytpappan är på jobbet skall jag och de tre vise pojkarna inhandla homestylingprodukter. Och vi ska enligt mäklaren tänka "medelålders". Man ba, jaha? Inglasad altan? Pelargoner? Leif Loket Olsson? (Nä ok, han är inte het längre. Men kanske Rickard Olsson? Tanter älskar honom, det är jag nästan säker på).

Vet inte var jag ska hitta varken Rickard Olsson eller fina Pelargoner (och hur ska jag hålla dem vid liv tills på tisdag? Här menar jag alltså blommorna. Rickard skulle nog leva ganska bra där ute. Hell, han kanske rent skulle vilja köpa stugan! Någon som har hans nummer?)

Gah!

4 kommentarer:

  1. Du skulle ha varit smart och tagit vinet på lördag i stugan och satt en pensel i handen på oss, shit vad vi skulle kunna måla åt er.

    Spontant känner jag, homestyling till medelålders? Finns det?

    SvaraRadera
  2. Vi kanske måste ostyla? Det är kanske det som är tricket? Furu, plastblommor och kaffefiltershållare?

    SvaraRadera
  3. Jojo, nu gäller det! Använd mycket såpa med härlig doft och skrubba skåp och lådor så möts spekulanterna av en bekant och nostalgisk arom. Dessutom så är alla nyfikna på hur det ser ut i skrymslen och vrår och kollar gärna in vad ni har gömt för spöken i garderoben. :D En goddoftande tvål inne på toa och en välkomnande entre som möter folket är också viktigt. De kommer även att kolla noga på tomt, altan och förråd. Hoppas att det inte blev ännu svettigare nu efter mina "goda" råd Lycka till och kramar till er alla.

    SvaraRadera
  4. Oooooh! Spontat tänker jag "vi flytt int".

    SvaraRadera