lördag 15 maj 2010

En överlevare.

Jo jag klarade tandläkarbesöket igår, utan att tas av daga. Dock måste jag tillägga att tandläkaren då och då höll den lilla spegeln en millimeter från mitt öga medan han grejade inne i min mun med något annat instrument (OBS! här talar jag inte om piano eller basfiol. Min mun är tämligen liten), så att säga att jag var ytterst nära att bli blind är ingen överdrift.

Sommarvärmen var under gårdagen extremt påtaglig och barnen fick äta glass ute på stadens torg. Vi inhandlade ett par blåa etnies i storlek 35 till Tage, ett paket grillkol och en rejäl bytta med aioli. Sen åkte vi hem och grillade. Ett par grannar slöt upp och plötsligt hade vi ett fullfjädrat partaj med dans, hög musik och ihopskrapade snaxrester. Det spelades på piano, det sjöngs opera och det rimmades på bajs. En helkväll i grannandans tecken (nej, vi kan ju bara inte flytta från detta).

Och nu är det alltså morgon. Skrytpappan har åter igen dragit iväg till sommarstugan för att renovera och greja inför försäljningen. Jag och barnen ska anlägga en rabatt. Eller fika. Kanske bäst att ta det lugnt efter tandläkarbesöket tänkte jag, och inviga den nya lagade tanden i sockerträsket. Den är ju helt ny liksom, måste skolas in.

3 kommentarer:

  1. Sommarvärme? Lyllos.
    Anlägga en rabatt är något som jag aldrig kommer bestämma mig för att göra, men jag blir grymt avis på de som kan! :-)

    Tack för alla frukt och grönt tips. De är guld värda!

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att du överlevde tandläkaren. Oh det är så varmt, vi ligger som sillar här på altanen. Orkar inte röra oss.

    SvaraRadera
  3. vilken fest!! :) visst har vi bara haft underbarast vädret dessa 2 dagar! hoppas det är samma imorrn :)

    SvaraRadera