lördag 22 maj 2010

Alldeles för sent..


... för en Skrytmorsa att vara vaken. Ville bara berätta att Lage klev över en stor tröskel idag. Han gick själv (utan föräldrar, dock med tre kompisar) och beställde sig en chokladboll på ett café. Pojken som aldrig vill öppna munnen inför någon utomstående betalade enligt egen utsago med "lappen" och fick en "peng tillbaka, till och med!"

Förevigade ögonblicket när han stolt återvände till bordet:




Storkillen.

Nu är det dags för denna stolta mamma att inta vågrätt läge. Sömnen har inte legat på plussidan den senaste tiden och nu börjar det rent bli besvärande. Ögonen går i kors så till den milda grad att jag trodde att barnen hade kompisar hemma, när det i själv verket var jag som såg dubbelt.

Godnatt
Godnatt
(ser du också dubbelt? Gå och sov!)

4 kommentarer:

  1. Ja, hur visste du det! Jag går å lägger mig direkt.

    Godnatt

    SvaraRadera
  2. sikken duktig kille!
    13,5 mil, det är inte långt! vi borde styra upp en träff :)

    SvaraRadera
  3. ah, det var när jag var i skeå ju, lägg på 7 mil på det så hamnar man i Piteå :)
    Vad trög jag var haha, jag har åka 100 ggr fram och tillbaka mellan Umeå och Piteå så jag borde veta :P

    SvaraRadera