onsdag 5 maj 2010

Datorn, jaha. Spriiiiing, snabbare kan du!

Idag fick vi ett lånelöfte. OM vi skulle hitta ett hus vad det lider. Kriterierna är dock rätt många och ribban satt på en skyhög nivå. Huset måste ha:
- Källare med skateboardautostrada.
- Litet kök.
- Små rum.
- Avlång glasruta vid ytterdörr
- Äppelträd samt träd redo för kojbygge.
- Liten klädkammare i anslutning till sovrum som skall bli klubbrum (Skrytpappans herrklubb. Eller till Lage och Tages hemliga klubb. Skrytpappan och barnen får slåss om saken).
- Rappad fasad, alternativt ett sött 50-talsutseende.
- Plats för pingisbord.
- Inbyggda garderober.
- Skyddad insyn mot gården.
- Perfekta grannar.

Ja. Det var väl ungefär det.

Annars är det rätt lugnt. Jag har infört en sport som innebär att varje gång Skrytpappan tvingar mig att lämna tillbaka hans (ja förbaskat, det är faktiskt hans) fina lilla dator så måste han göra det genom att ställa till med datorstafettlopp. Han får ställa sig i hallen, lätt framåtböjd, redo att rusa. Jag tar datorn under armen och springer som att det inte finns någon morgondag rätt mot överlämningsplatsen. Med ett huj får han sedan motaga datorn under sin vänstra arm och fortsätta löpande mot ytterdörren. Med detta infört hoppas jag att han ska be om datorn lite mer sällan.

Vi hörs kompisar!

4 kommentarer:

  1. Jag är övertygad att huset med stort H kommer hittas snart. Sen måste jag säga det, du måste vara den smartaste i hela världen. Vem skulle komma på ett race? Jag gick med på en PS3 i vardagsrummet i hopp att datorn skulle vara mer hos mig. Funkar men ditt var så sjukt mycket smartare (och billigare)

    P.S Hörde du att en viss man i min familj förstörde vårt datum med att gå och operera sig dagen innan? Jag lär ju ge honom ett par dagar innan han måste lyfta, lägga barn?

    SvaraRadera
  2. Får ni inte lånet om fasaden inte är rappad?

    Själv slog vi till på ett charmigt litet eternitplattshus, ett perfekt tips för den som vill antingen ha en massa eternitplattor eller en helvetes massa jobb.

    SvaraRadera
  3. fasad som har nästan totalt avskavd färg är också läckert. skitfint.
    men det där stafettloppet vill jag gärna se en dag!

    SvaraRadera
  4. Men badkar då, det är ju jätteviktigt!

    SvaraRadera