söndag 16 maj 2010

Överhettad.

Det är sommarvärme, som sagt. Jag hade sjukt svårt att medge det, men till slut fick jag bara konstatera (med svetten lackandes) att jo, det är 27 grader i skuggan. What liksom!? Det är MAJ, det ska vara 12 grader de vackra och fina dagarna. Skrytmorsan fungerar nämligen inte när temperaturen stiger till över 19, så detta har varit lite av en djävulsk helg. En djävulskt svettig helg. 






Här är Skrytbarnen INNAN vissa i familjen registrerat att det faktiskt var varmt, på riktigt (halsdukar, ylletröjor och dylikt avlägsnades efter att en betydande del av befolkningen passerat i shorts).


Idag blir det fix och trix på gården. I form av plantering och skateboardåkning.


Återkommer!

3 kommentarer:

  1. Ha ha, ja såg lite hett ut det där speciellt med gårdagens värme. Duktiga ni som fixar och trixar, jag vill jag med men när Pappan här handlingsförlamad smittas det som till mig med. Jag kommer bara till tanken.

    SvaraRadera
  2. Är tanken god är allting gott, som man (?) säger.

    SvaraRadera
  3. Svett är sunt, men Pom ser ut att behöva få lite luft under hatten :)

    SvaraRadera