tisdag 25 maj 2010

Lovat är lovat.

Idag har jag lovat mig själv att:
- använda almanacka (efter att ha missat nitton åtaganden den senaste tiden).

- inte glömma deo (kommentar överflödig).

- sluta skratta alldeles för högt när jag är obekväm i någon situation ("HAHA hehe ha ha eh ja oj").

- aldrig åka hemifrån utan blöjor åt Pompan (bajskalas är tråkiga kalas, speciellt om man måste linda in barnet i storebrödernas extrakläder samt en always efteråt för att förhoppningsvis slippa pinkerier i bilen innan man tagit sig hem igen).

- att av blyghet låtsas att inte veta, för att slippa prata.

Det var det. Nu ska jag rengöra ett stycke munspel som Pom fyllt med allt annat än luft.


5 kommentarer:

  1. det var bra löften! och luft är överskattat i munspelssammanhang.. alldeles för slätstruket.
    /Daniela

    SvaraRadera
  2. ja, du kanske skulle lägga in listan som en gadget för att always kunna komma ihåg? :P

    SvaraRadera
  3. Kloka löften. Jag läste i Mallas blogg om receptet du lämnat på lövbiffen. Eller jag trodde Dumlekolan hörde till ditt köttrecept. Konstigt blev jag inte chockad utan tänkte att någon av dina pojkar fått fram en ny smaksensation.

    SvaraRadera
  4. Mmm, nu ska jag bara hålla dem.

    Och ang receptet på Dumlen, jag MÅSTE göra den där kakan i helgen, allt annat vore skandal!

    SvaraRadera
  5. Där säger du nåt, göra rent munspelet skulle jag också göra ikväll om det inte var för att det ligger bakom elementet...

    SvaraRadera