söndag 2 maj 2010

Flyttfåglar.

Sedan tankar kring stugförsäljning och dylikt börjat snurra har familjen Skryt börjat sova oroligt. Skrytmorsan vaknar mitt i natten och tourettes-skriker "trekammarbrunn" eller "mäklargubbe" med vild blick.

Eller nä. Nu överdrev jag. Jag skriker såklart inte mäklargubbe, utan mäklarinna (genusvetenskapen, ni vet).

Det råder ett pirr över familjen. Blandat med lite ångest. Det är mycket som skall tas i beaktning innan man tar stora beslut och det värsta i hela detta hallaballo är att OM vi avslutningsvis (efter stugförsäljning och badrumsrenovering) bestämmer oss för att flytta, tar vi rätt många grannar med oss. Det bara måste bli så.

Så, känns ni vid att bo på vår väg samt att ni brukar umgås med oss - packa resväskorna, hyr släp, ring en mäklarinna. Nu åk vi!

5 kommentarer:

  1. Åh vad det låter härligt! Jag blir lite lätt nostalgisk när jag minns hur spännande och magpirrigt det var att ta sig an ett sånt stort projekt och hur fantastiskt trevligt det blev när allt var klart. Nuförtiden så är det annat som ger magpirr och oroliga nätter.....typ ,åt bönmix till middag igår. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag- Skrytfamiljen har hittat ett fint hus på rätt ställe med äppelträd!
    pappa Gnu- ojdå. Ja, ja. Det är väl bara att gratulera om det blir så. Vi lär väl träffas ändå. Kanske på lite pingis...

    Alla beslut kommer att bli rätt beslut!
    Kramar/ mamma Gnu och co.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att det är mycket som snurrar i huvudet på er. Lita på magkänslan. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är både härligt och skrämmande. Och vad gäller grannarna så jo, självklart kommer det bli pingis. Och varmkorvsluncher. Och taco-fredagar. Och TP-kvällar. Det kommer nog att bli toppen, men allra bäst är såklart om ni flyttar med...

    SvaraRadera
  5. Det är nästan så att min mage börjar pirra, ad härligt spännande!

    SvaraRadera