onsdag 26 maj 2010

Vid 128cm krävs en 20" cykel. Enligt sexåringen och en viss mormor.

Nu susar lyckan mellan Skrytfamiljens väggar. Sexåringen som länge längtat efter en större cykel blev bönhörd av Skrytmormorn. En blå, helst med döskallar på, samt det viktigaste av allt: pakethållare.










Lillebror fick överta den gamla cykeln, vilket också genererade glädjetjut.

Nu undrar jag bara, eftersom att jag är 173 cm, borde inte jag få byta min gammVolvo mot, låt oss säga en sprillans VW? Jag kräver inte ens döskallar eller en viss färg!

9 kommentarer:

  1. haha, du kräver bara ett bra reg.nummer!

    SvaraRadera
  2. Ja, exakt. Exempelvis HET 007.

    SvaraRadera
  3. Nej nu kom jag på det: SOM 007. För jag är ju som en agent. Typ. Eller nej, som en bodbrud. Eller äsch.

    SvaraRadera
  4. En "bodbrud"? Är det det man blir när man häckar i förrådet (alias boden)? ;-)

    Härligt att Tage fick en bra cykel till slut!

    SvaraRadera
  5. Åh vilken lycka för de två iaf. Klart du borde få en bil. Absolut.

    SvaraRadera
  6. Nu tycker Skrytmorsan att jag har varit orättvis. Vem kan ge bort en bil? Hon blir aldrig riktigt mogen i mamma - dotterrollen. Allt annat funkar men inte det. Ha ha.

    SvaraRadera
  7. Förstår att glädjen är stor!
    Jag tycker du borde få en ny bil!!

    SvaraRadera
  8. Räcker det inte om du får byta nummerplåt?

    SvaraRadera