torsdag 25 februari 2010

Äpplet faller inte långt ifrån träden.

Skrytmorsan och Skrytpappan tänker inte alltid lika. När det gäller problemlösning till exempel, är de på helt olika nivåer. Skrytpappan tänker länge, noggrant och (enligt Skrytmorsan) på tok för komplicerat. Skrytmorsan å andra sidan, tycker sig se lösningen omedelbart och tutar och kör likt ett skenande tåg innan Skrytpappan ens hunnit blinka. Skrytpappan är alltid aningens för negativ, Skrytmorsan alltid aningens för positiv.

Den förstfödde telningen, Tage, har lite av båda. Explosivt handlande, men med en negativ syn på situationen. Tydligt i morse vid frukosten:

Bakom soffryggen låg en liten skattkista. Samma sekund han fick syn på den utbrast han med gråten i halsen, "TA FRAM SÅGEN!"

(eller så kan man ju bara dra ut soffan)

4 kommentarer:

  1. Älskar hur du med så enkla medel får mig att skratt och dessutom vilja skaffa en hel hög med ungar när jag redan sliter med den jag har!!

    SvaraRadera
  2. Men tack Maria! Vad gullig du är! (och jag slet också med första. Det blir enklare och enklare eftersom :-))

    SvaraRadera
  3. Typiskt manligt sätt att lösa problemet. Det kan inte alltid vara så lätt att ha fyra killar i familjen. Du kommer säkert att behöva bettskena i framtiden. Men tänk så trygg du kan sitta med din skena när dom tre grabbarna har vuxit till sig. Det är liksom att ge och ta. Så håll ut, framtiden ser ljus ut.

    SvaraRadera
  4. Haha, det kallar jag problemlösning! Han går på med det tunga artilleriet direkt :)

    SvaraRadera