måndag 15 februari 2010

"Välkommen hem till oss. Stig in! Förresten, jag heter Tage, Lage sitter där borta"

Idag var vi med i VK. Fotografen tog en underbart söt bild där pojkarna tittar in i en kikare från vasitt håll. Lage tyckte dock att bilden var "trist", han hade hoppats på något mer actionladdat och "häftigt"(?). De tu är ju faktiskt "superhjältar, för det säger alla". Misstänker att folks kommentarer som "vad duktig du är, en riktig hjälte" har tolkats lite fritt. Igår förklarade han även att köttfärssås inte var något för honom, han "behövde något mer superhjältigt". En härlig mix av treåring och hybris.

StorTage är smått avundsjuk, men har kanaliserat det hela till att bli Lages manager. "Hejsan reporter, du undrar såklart var Lage är? Han sitter här inne. Själv heter jag Tage. Lage är inte så sugen på att prata, men jag jag kan berätta hur allting började". Mediatränad efter två dagar. Mer än vad man kan säga om deras mor. Hu.

Idag bär det av till Skrytmormor. SkrytmorfarOna har kommit hem från jobbresa och köpt med sig Hannah Montana-prylar. Lycka.

Återkommer.

6 kommentarer:

  1. Öppnade VK med ett leende. Fina pojkar! Jag blir glad att följa insamlingen med. Viktor frågade när jag visade insamlingen: -Sätter man typ in en månadspeng dit? Vilken bra idé va? Nästa månad kommer ett till bidrag från oss! Fortsätter flja det med spänning. Kram till alla dina små duktiga hjältar omkring dig.

    SvaraRadera
  2. Åh tusen tack Jessica! Vilken jättebra ide din son hade! Kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Jag bjuder på parisare idag. Det tror jag är superhjältemat. Nåja, vi får väl se.

    SvaraRadera
  4. Parisare är absolut superhjältemat, eller superkorvar i bröd som man också kan kalla dom :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha parisare! Helmutmamman, hör du det?

    SvaraRadera
  6. Jaha, mitt i parisermumsandet upplyser Lage oss om att det är HAMBURGARE som är superhjältemat.. Bara så att ni andra vet!

    SvaraRadera