söndag 14 februari 2010

Mycket.

Helgen har varit jobbig och fantastisk på samma gång. Känner mig som ett emotionellt vrak. Rörd, rörig, lycklig och förvirrad. Telefonen har ringt i ett, Tage har fyllt år, tre intervjuer har avklarats, huset har fejats tre gånger om, barnen har haft avslutning på simskolan, vi har varit på dagiskompispartaj samt uppdaterat insamlingssidan var femte minut sedan i fredags. Jag har blandat ihop journalisternas emailadresser, glömt att baka tårta, knallat in i fel hus med barnen när vi skulle på kalas (rätt husnummer, fel gata), lagt in ballonger i kylen samt missat ett antal telefonsamtal pga förlagda telefoner. Sedan, någonstans mitt i allt, har jag glömt att sova.

Men, som sagt, det är värt allt. Nu har vi samlat ihop 20.000 till barncancerfonden, på en helg! Det är helt fantastiskt! Jag är helt tagen av människors välvilja.

Nu, nu ska jag slänga upp fötterna i Skrytpappans knä och få en fotmassage. Sen ska jag äta smultronhjärtan, dricka ett glas vin och fälla en tår över allt det underbara.








3 kommentarer:

  1. Den här Alla Hjärtans Helgen kommer nog ingen av er att nånsin glömma ! Snacka om magisk. Har haft jobbarhelg men ändå följt händelserna . Helt fantastiskt med gensvaret hos folket. Hade nästan tappat hoppet om folks solidaritet , men nu inser jag hur fel jag haft! Underbart! :-) Natti, natti.

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad LillLage har dragit igång. Och han är ju så liten. Hur hur ska det bli när han är arton? Vooov vad ska det bli av den killen? Han kanske har nött ut sina föräldrar redan vid åtta års ålder. Vi får se, vi får se.

    SvaraRadera
  3. Ja det är fantastiskt! Rent overkligt!

    Och angående att nöta ut sina föräldrar klarar barnen det utan att blanda in media ;)

    SvaraRadera