tisdag 9 februari 2010

Lage & Skrytmorsan

- "Har du städat på ditt rum?"

- "Äum, inte direkt..."

- "Ojdå... Jag som tänkte dammsuga. Hur ska det gå? Hoppas inte dina leksaker försvinner in i dammsugaren."

- "Du, så säger du bara för att du vill att jag ska städa."

- "Hörredu, kila upp och städa nu. Vi kan väl leka en städlek?"

- "Det lät ju verkligen jätteroligt mamma, verkligen kul."


Great. Han har inte bara insett att hans mamma ljuger för att få som hon vill, han har även lärt sig ironins ädla konst. Hur har jag tänkt att lösa det här?!


6 kommentarer:

  1. haha, de är snabba de små liven =)

    SvaraRadera
  2. I vårt hem är det rätt kul, Viktor är snabb med både tänk och kunna vara ironisk medans storasyster inte alls hänger med. Gissa om han njuter av det? Julia är rätt godtrogen, inte skulle väl vi ljuga för henne? Hon såg ut som en fågelholk när Viktor berättade förra veckan att det faktiskt var helt vanlig choklad vi vuxna ätit i alla år men kallat det "kaffechoklad". Skit att de kom på den lögnen.

    SvaraRadera
  3. Jessica. Mycket listigt så länge det varade. Skulle själv ha svårt att förlåta mina föräldrar för chokladsvek. Du får nog lägga manken till för att bli förlåten.

    SvaraRadera
  4. *asg* Nu får du komma på nya knep. :-)

    Jessica; Haha! Vi kör med att det är vuxengodis (liknande som att alkohol är vuxendricka) och än så länge funkar det, även om N har varit lite skeptisk till att det skulle finnas godis bara för vuxna. :-)

    SvaraRadera
  5. Ojoj! Vuxengodis och kaffechoklad skulle ALDRIG fungera här. De skulle kräva att få smaka. Däremot skyller jag på att mitt balsam luktar godis när de känner doften av en sura-napp-doftande mamma...

    SvaraRadera