torsdag 4 februari 2010

?

Morgonens frågor (inom loppet av 17 minuter. Det vill säga, transporttid till förskolan):

Mamma, hur lång är den här vägen. Alltså exakt?
Mamma, finns det något som heter Garland show?
Mamma, varför stänger du av radion när det kommer nyheter?
Mamma, varför har dom nyheter på radio?
Mamma, varför finns det radio?
Mamma, varför finns det inte rosa bilar?
Mamma, varför tycker inte alla om rosa?
Mamma, är rosa en tjejfärg?
Mamma, kan du gissa vad jag tänker på nu? 
Mamma, har pappor pappaceller?
Mamma, varför sa du att den röda fågeln hette rödfågel?
Mamma, kan jag få fredagsmys-chips ikväll? 
Mamma, mamma.. mamma... nu glömde jag vad jag skulle fråga. 

För tillfället känner jag mig lätt psykiskt instabil. Som alla andra dagar.

9 kommentarer:

  1. Jag är mest intresserad av vad du svarade på allt jag. :)

    SvaraRadera
  2. Men visst är det ändå ljuvligt.
    Lite:)

    SvaraRadera
  3. hade du svar på alla frågorna, exakt?

    SvaraRadera
  4. Tänker fara ut i skogen i morgon för att söka Rödfågeln. Tar med mig kikare och matsäck för jag blir nog där ett bra tag. Förväntningarna är på topp.

    SvaraRadera
  5. Jovars, nog är det gulligt. Och jo, nog svarar jag på allt.

    Det är bland annat därför Tage tror att det finns rödfåglar ("mamma, vad är det där för fågel?!" "Eh, en röd fågel." "vaddå, heter den rödfågel?!" "Eh ja.." "Jaha, jag trodde att de hette domherrar.")

    SvaraRadera
  6. (så Fiken.. Gör dig icket besvär..)

    SvaraRadera
  7. Jag har bara en fråga:

    Varför lär vi dom prata?

    SvaraRadera
  8. Knaada, du har största poängen.

    SvaraRadera
  9. Knaada - jag är mållös. Briljant.

    SvaraRadera