torsdag 4 februari 2010

Inte så jädra bra som man kunde tro.

Igår gjorde Lage ett "expruttiment" med pennor. Medan jag bytte blöja på Pom hörde jag vilda rop från köket, följt av en märklig tystnad. Anade, såklart oråd.

I köket hittade jag en blåprickig Tage, en blåprickig Lage, en blåprickig soffa samt ett blåprickigt bord. Pennan hade enligt deras utsago "sprängts".

Nåja, efter en stunds tvagande och torkade var barn och möblemang i ursprungsskick.






Trodde jag.






Har ni nyss börjat läsa? Missat det som stod här ovan? I sådana fall: Hej! Idag har Skrytmorsan, med flit, målat en stjärnhimmel i köket. Det är superinne. Om ni också vill: använd bläck, det torkar och sitter som berget efter endast en timme. Lycka till!

7 kommentarer:

  1. Hurra, nu är vi två!!!!

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig trendsättare. Först det med sockarna och nu stjärnhimmel. Du borde få ett eget program i TV. Oj. höll på att glömma Polarns randiga tema som familjen Skryt gick klädd i samtidigt. Det gick inte av för hackor. Det var den dagen Zebran vart avundsjuk och sa upp sig.

    SvaraRadera
  3. Men herregud vad var det för penna? Tänk om jag har såna hemma när jag får småttingbesök eller om jag redan köpt och gett dem i present! Nu blev jag allvarligt oroad. Nä skojar bara. Säg åt grabbarna att inte vara ledsna, för jag tänker köpa i födelsedagspresent en ny likadan åt dem ,som den som sprängdes. :D

    SvaraRadera
  4. Åh, så trendigt! Att inte jag har tänkt på det! Nu ska här fixas stjärnhimmel. Barnen kommer att bli så glada. Om Skruttans pappa har något emot det? Nä, det kan jag inte tänka mig... ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja alltså, jag glömde skriva: lämna adress i kommentarsfältet nedan så skall jag besöka er alla, var och en och lämna en patenterad stjärnhimmel i era respektiva tak. GRATTIS! Det är verkligen j ä t t e f i n t!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Det finns ju en målarteknik som är sådär, att man liksom ska skvätta färg så att det blir prickar. Att de kan så avancerade saker i så ung ålder? Go T/Lage!

    SvaraRadera
  7. Äh, väx upp - ska jag ta med mig Lage och komma förbi? Visst skulle ni renovera ett rum på övervåningen?

    SvaraRadera