fredag 19 februari 2010

Tackar ödmjukast. Verkligen...

Igår förklarade Lage han ville bygga en polisstation i LEGO. Sure, svarade jag, nemas problemas. Började kvickt planera den häftigaste polisstation som världen skådat, med inslag av Star Warslego och Power Miners kunde det här bli hur bra som helst. När jag börjat samla ihop en rekordelig mängd av bra bitar upplyste barnen mig om att de ville ha en "riktig polisstation". Riktig som i "Skrytpappans polisstation anno 1987". Det hade tydligen och nämligen min gulliga make LOVAT.

Fem minuter senare satt jag med ritningen i handen. Orginalritningen som givetvis var ömt sparad i 23 jävla år. Jaha, toppen, tack, verkligen. Bara att bita ihop och börja.



Ett dygn senare, i kid you not:



Nämen. Att säga att jag är typ världens bästa LEGObitsuppsnokare är väl inte att överdriva. Jag är fasen modest när jag säger det.

2 kommentarer:

  1. Jag känner en viss syrlighet mot mig som person..

    //Skrytpappan

    SvaraRadera
  2. Va? Nej inte då. Förresten, jag pratade lite med Lage och Tage om att bygga en LEGOflygel i naturlig storlek. Jag lovade att det skulle göras på söndag. Ojdå, då är jag visst lite upptagen.

    SvaraRadera