onsdag 10 februari 2010

Skurkmur.

Idag har jag skottat. Sen skottade jag lite till. Efter det skottade jag, sen bakade jag kladdkaka.



Innan jag satte igång kunde man exempelvis inte se staketet, det kan man nu (nyttan av detta kan man dock ifrågasätta. Hej staketet, jaha du går fortfarande i vitt).

Inte nog med det. Allt som skottades bort skulle staplas i en lång mur. En med snö, en med klumpar.



Nyttan med detta skall man dock icket ifrågasätta. Det är rätt uppenbart att det är en mur att gömma sig bakom när vaktmästarna passerar. En av dem röker nämligen pipa och då ÄR man skurk (Tage är väldigt övertygande, nästan till den grad att krimjouren skulle nappa på hans idéer).

Tage var under eftermiddagen även övertygad om att "Jäckul Maxsson inte var död". Efter några minuters förvirring kunde jag reda ut det hela; nej Michael Jackson har inte återuppstått och nej, det som står på tidningarnas framsidor stämmer inte alltid. Är det för mycket begärt att be Aftonbladet och Expressen slopa löpen, nu när femåringen hinner läsa dem när vi passerar med bilen?

Bra så.

1 kommentar:

  1. Det är inte bara Jäckul Maxsson man har sett. Även Äljvis Prässli har visst setts i krokarna.

    SvaraRadera