onsdag 10 februari 2010

Kvickt som attan.

Jag har inte alls tid att blogga. Låg kvar i sängen så länge det bara var möjligt och nu måste jag hasta som bara attan. Pom har levt rövare hela natten (samt hela gårkvällen). Jätteledsen på gränsen till hysterisk, det var hemskt.

Idag ska jag ned till stan och handla presenter till Tage som fyller år på lördag. Hela huset vibrerar av förväntan, Tage blossar om kinderna vid tanken. S E X år, då är man galet stor (med tanke på att han börjat ironisera är jag beredd på att hålla med honom. Han ÄR stor, knatar runt med sina 35:or i skor och utbrister "Jadu Lage, visst är du lustig, men är inte dags att du tar och varvar ned en smula").

Skrytfarfarn hörde av sig i morse. Två älgar sov bredvid deras hus inatt, precis under sovrumsbalkongen. Åh, åh så fint! Vid sådana tillfällen vill jag bara flytta ut på landet, i skogen. Fantastiskt.

6 kommentarer:

  1. Men hjälp :O Jag skulle faktiskt inte vilja ha älgar under sovrumsfönstret. Jag skulle vara hysteriskt rädd. Men däremot ett rådjur eller två kanske...

    Härligt med en stundande 6 års dag! Det är en magisk ålder. Tänderna ramlar ut, de kastas mellan att vara liten och stor, de kan mer än vad man tror och de är förväntansfulla på att få lära sig allt som storbarnen på skolan kan. Underbart! Vad står på önskelistan?

    SvaraRadera
  2. Djuren får gärna passera under dagen. Tycker däremot att dom kan gå hem när dom ska sova. Eller ? Kanske dom har varit på fest och blivit yr i hornen.

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag inser att det var länge sedan vi träffades. Jag längtar massor till att få träffa Tage och höra dessa underfundigheter live. Självklart längtar jag efter dina andra underverk också! Tur att det är kalasdags snart. :-) Kram!

    SvaraRadera
  4. På önskelistan står trolleriprylar och kemilåda. Samt Lego i alla dess former. Det blir INGEN kemilåda, däremot Tobbe trollkarls-trollerilåda, en svart cylinderhatt och Star Wars-skepp. Ska även köpa några Lasse-Majaböcker och en faktabok om rymden. Lage och Tage ska även får vår stationära dator som en gemensam present :)

    och jo, det blir kalas hela helgen. Och hela kommande veckan. Med skilda morföräldrar som skaffat nya familjer blir det många fina kalas :-D

    SvaraRadera
  5. Och vad gäller älgar skulle de gärna få sova i min hall. ALLT för att hålla dem från vägarna!

    SvaraRadera