måndag 1 februari 2010

Minnen.

Kommer plötsligt ihåg hur jag lärde mig stava lunch. Hur jag räknade ut att det inte stavades lunsch. I ettan, när jag fick mitt första schema på papper, var varje dag klockan 11:15 utmärkt med en stor vit ruta. Om man skrev en bokstav i varje ruta, gick ordet precis in. Nästan som att det var uträknat. Det är fem dagar i en skolvecka, vi kan kalla det där man äter mitt på dagen för "lunch" så att det smidigt kan skrivas in i schemat.

Önskar att jag kunde hitta mallar för alla ord jag har problem med. Den här jädra skitdatorn jag använder omöjliggör bloggeditorns rättstavning. Så, om jag ibland brister i min stavning beror detta på att jag saknar både mallar (förutom när det kommer till LUNCH då) och kontrollerande program.

1 kommentar:

  1. Precis! Mitt enda problem var att ibland fick jag fundera på vilken veckodag som fattades när min hjärna fick spel och ville stava med sch, ingenting stämde.

    SvaraRadera