torsdag 11 februari 2010

Dubbelmoral.

I morse vaknade jag med tanken "åh, en vegetarisk micropaj med en skopa creme fraiche". Det blir lunchen idag. Lovar dock att skära salladen skitlänge (18 minuter uppskattningsvis) så att jag inte hycklar allt för mycket.

De ska fira Tage idag på förskolan. Förväntningarna är skyhöga och han vill klä sig lite extra stiligt. Jag måste därför leta reda på hand favoritstrumpor med fröken Montana på. Beger mig ner i rentvättshögen, återkommer jag inte under dagen vet ni var jag befinner mig.

2 kommentarer:

  1. Att fira är toppen. Man ska ta tillvara allt som kan firas. T.ex att det har snöat, veckans finaste teckning eller att snuvan är borta. Medaljer och priser ska också delas ut. Men högst på listan är nog födelsedagen. Så ett stort grattis till Tage Skryt.

    SvaraRadera
  2. Han tackar säkerligen. Vilken dag, kalikå-djur som fröken sytt, samt tårta där han själv fått välja innehåll (ja, inom vissa ramar).

    SvaraRadera