lördag 31 oktober 2009

Besvikelse

I familjen Skryt är det populärt att önska sig saker. Både i julklapp och som pirrande resultat av fyrklövershittande eller fallande stjärnor. För ett par månader sedan hittade StorTage just en fyrklöver, vilket blev en väldigt central händelse. StorTage har sedan den dagen då och då berättat att han väntat på att den önskan han då gjorde skall slå in. Igår fick han nog.

- "Mamma, jag känner mig så besviken. Du vet, jag önskade mig ju en grej när jag hittade den där fyrklövern och det har FORTFARANDE inte slagit in. Det ska ju fungera. Och jag var j ä t t e t y d l i g när jag önskade mig. Nu orkar jag faktiskt inte vänta längre utan tänker faktiskt önska mig en ny grej. Jag tänker önska mig ett nytt tv-spel tror jag."
- "Men vad var det du önskade dig första gången då? Vad är det som inte slagit in?"
- "Jag bad om att kunna trolla mig själv till vad jag ville.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar