måndag 26 oktober 2009

Dagens to do list:

Denna surgråmulna Måndag skall familjen Skryt avklara:

* BVC. Måste mäta och väga den lille Pommern. Har undvikit BVC ett tag nu, i alla fall sedan "min" distsriktssköterska G slutade. Hon var bäst. Det finns INGEN som man mäta sig med henne, alls. Om jag blir statsminister ska hon få bli min rådgivare. Om jag blir Kung får hon bli min Tarras. Blir jag Trazan får hon bli min Banarne. Alla behöver en G i sitt liv, och nu är jag utan (Ringde henne i alla fall förra veckan och hon tog sig tid att prata. Hon sa även att jag skulle fortsätta ringa när det var något jag funderade på gällande pojkarna. Va!? Vilken underbar människa!).

* Förmiddag hos Skrytfarmor.

* Eftermiddag hos Skrytmormor.

* Besök av nya dagisfröknarna vid middagstid.

Ja. Alla dagens bestyr, förutom det första handlar om den sista punkten. Ju mindre vi är hemma, detso mindre är vi hemma. Med andra ord får pojkarna ingen chans att stöka ned det som jag spenderade gårdagen med att städa. Bra plan, Skrytmorsan! Vattentätt, för en gångs skull!

Känner mig lite nervös. Förstår inte varför egentligen. De är ju här för att lära känna Lage och Tage lite innan dagisstart, vilket är en jättefin pedagogisk gest. Men i Skrytmammans mage killas det och sticks - likt Lottas ylletröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar