lördag 10 oktober 2009

Gris och Pris

Igår fick StorTage feber. Hostan räckte inte, utan var tvungen att skrämmas med en febertopp för att låssas vara svininfluensan. Vi gick INTE på det (nästan i alla fall). Och idag är pojken feberfri.

Barack Obama har alltså fått fredspris. För att skriva om något helt annat. Förstår att folk reagerar med förvåning och irritation. Spridda skurar av åsikter kring huruvida en man som för två krig skall få fredspris, att han ännu inte uträttat något, att han får priset bara för att de vill styra hans vägval i Afghanistan. Osv. Men. Vaddå. Mannen blev president i USA. Och han är svart. Redan där är han i alla fall värd någon sorts.. guldstjärna. Sen står hans presidentskap för något nytt och fint och tusen gånger bättre än den föregående presidenten. Bara det faktum att tio miljoner svarta småbarn får känslan av att de faktiskt kan bli vad än de vill, är ju fantastiskt.

Nej. För min del får Barack gärna tilldelas fredspriset. Han kan få titeln Americas Nex Top Model, for all i care. Han uträttade stordåd bara genom att ta rollen som USAs president och att det med det följer ett fredspris - slit det med hälsan, säger jag bara.

2 kommentarer:

  1. Eh, tänkte jag och skulle kommentera. Men jag inser att det är för tidigt för att jag ska uttala mig. Finns risk att jag inte står för det om en halvtimme :)

    Så jag håller med istället, slit det med hälsan Obama!

    SvaraRadera
  2. Haha! Samma bekymmer som jag brukar ha, morgonförvirring :)

    SvaraRadera