fredag 30 oktober 2009

Hur man undviker bilolyckor.

Jaja, jag VET att man sätter upp mitträcken (vajer) för att försöka minska olyckorna på motorvägar. Att man ökar på mängden viltstängsel, ser över tvära kurvor och smäller upp fartgupp här och var. Jag har dock det BÄSTA idén på hur man ska få människor att köra långsamt:



Dyngspridare

Igår körde jag en hel mil i 25 km/h. När bliden togs stod jag helt stilla. Magiskt långsamt, nice and slow. Mitt förslag är att slänga ut 50.000 dyngspridare på landets vägar med absolut "köra-om-förbud". Nice and slow, som sagt. Inget fel på att köra 25km/h heller. Man sparar på däcken, ljudnivån i kupén blir låg och man hinner ta en bild om det plötsligt stegar ut en älg mitt i vägen.

3 kommentarer:

  1. Helt klart i min stil! Sen kan hela familjen roa sig i den långsamtgående bilen med att sjunga allsång, typ : Vi bor på landet ... eller nåt liknande. ( Tänkte på att det skulle överensstämma med dyngspridardoften.) Nä, skämt åsido så är det nog tyvärr svårt att bygga bort alla olycksrisker, även om vi som är rädda när vi åker bil gärna skulle se nåt sånt i framtiden. Håller tummarna för det. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Det är lustigt.. Jag har ju inte så mycket kvar på körkortet nu men jag måste säga att jag känner mig 1000 gånger säkrare efter landsvägen, även i högre farter, än vad jag gör inne i stan. Det är så himla mycket att ha koll på med alla bilar, rödljus och allt möjligt!

    SvaraRadera