tisdag 27 oktober 2009

Ringa giftcentralen eller?

- "Du Skrytpappan, visst är det skönt med tredje barnet?. Att man är sådär cool och avspänd. Att man liksom törs låta ungen sova ute i vagnen utan att behöva sitta fastnaglad i fönstret och stirra på en guppande napp exakt hela tiden. Att man inte behöver väcka ungen för att se så den lever när den för en gångs skull sover lugnt. Tänk att vi tog med StorTage till akuten första gången han slog huvudet. 40 cm fall utan så mycket som en bula, läkaren tyckte att vi var helt out of line och råtöntiga. Pinsamt. Du, förresten... den här svampen vi köpte... jag slängde precis ned den i grytan. Tror du att alla svampar är ok? Alltså, det är flera olika sorter och jag känner mig lite osäker här. Kan man lita på att de verkligen har stoppat i helt giftfri svamp? Att det är en expert som odlat och plockat? ICA-odlare måste väl också anlita praoelever och vikarier tänker jag, och jag ska ju servera den här grytan till ungarna sen..."



1 kommentar: