lördag 17 oktober 2009

En morgon, en dans.

Idag började dagen sådär underbart. Dansade med Pom till den här sången och livet kändes bara outstanding. Har bestämt mig för att behålla den här känslan, för på måndag börjar allvaret. Ska prata med dagispersonal och föreståndare. Styra upp det sista så LillLage och StorTage får den barnomsorg de förtjänar. Låg mellan 01:30 och 04 och formulerade mig inne i huvudet tills jag insåg att det jag kommer säga till hela den här horden av vuxenöron inte spelar någon roll, för det är Lage och Tage som räknas. Bara dom och deras hjärtan, hjärnor och mjuka magar som skall göra allt annat än ont.

It takes a thought to make a word
And it takes some words to make an action
It takes some work to make it work
It takes some good to make it hurt
It takes some bad for satisfaction

La la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la la life goes full circle
Ah la la la la la la life is wonderful
Al la la la la

3 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad av dig, du är en så fin mamma. Och en så fin människa överlag!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt vad det gäller men naturligtvis är det killarnas väl som måste komma i första hand! Vuxenöron tål nog betydligt mer än vad små pojkmagar gör.

    SvaraRadera