fredag 30 oktober 2009

Bus eller paj?

Så var det dagen efter. Lage och Tage förstod inte varför gårdagen var så väldigt ledsam (de kände inte den avlidne pojken), men Tage grät litegrann i alla fall. Mest för att hans farbror var så ledsen. Sen sjöng Tage "Gud som haver" för farbrorn i ett försök att trösta.

Idag ska vi försöka lägga fokus på pumpor. Ska köpa en asstor och kniva ut läskiga ögon, på Lages begäran. Den ska vara så ruggig att Skrytpappan ska utbrista "oooh" i skräckblandad chock när han kommer hem från jobbet. Eller så kanske vi gör en pumpapaj av hela rasket och skiter i tidskrävande snidande, det tyckte Tage om var mer sugen på något att äta.

1 kommentar:

  1. Dueh... Gör ingen pumpapaj om det är tiden ni är rädd om. Jag gjorde soppa på vår pumpa. Den blev god men dra mig baklänges vad jag fick kämpa när jag karvade ut köttet. Det skulle vara 1 kg pumpakött - inte så svårt att få ur en 4 kilospumpa kan man tycka. Men det tog typ en halvtimma och jag gav mig vid 750 g. Vet inte om det var min teknik eller pumpan det var fel på. Man vet iallafall att man är illa ute när man jublar över typ 20 gramsbitar och tycker att de är gigantiska. :)

    Däremot - ta vara på kärnorna och rosta dem i ugn eller stekpanna vettja. Det blir gott och tar inte knäcken på en.

    SvaraRadera