tisdag 6 oktober 2009

Robotgång

Idag har Skrytmorsan sjukt ont i magen. Så ont att det blir robotgång, lätt framåtlutad och stelt. Skrytpappan får lov att vara hemma och ta hand om Pom. Ja, så blir det ibland. Magkatarr from Hell.

Orsaker:
- StorTage måste byta dagis (pga av att barn som inte springer runt och skriker, vevar med papperssvärd och ylar är "töntiga" och utanför. Såatteh)
- Skrytsvägerskan ligger inne på förlossningen med feber och eventuell influensa. Måste få sitt kejsarsnitt snarast.
- Sista skituppgiften på sista skolarbetet måste påbörjas och lämnas in. Ingen panik egentligen, men eftersom att jag vill söka jobb med den poängen i mina papper måste jag börja pronto.
- Skrytbästisen har åkt tillbaka till USA. Blä.
- DN visar idag Jardels klackskola, hur man inte ska gå i högklackat ( ok, detta var såklart inte sant. Alla som känner mig vet att jag kan gå i högklackat. Som en gud. Eller inte alls).

Ja. Idag blir det soffläge och någon form av magpiller jag tidigare fått utskrivet. Ska passa på att skriva värsta dundermailet till rektor samt elevhälsa.

Över och ut.

2 kommentarer:

  1. Skickar en tröstekram till dig och hoppas att allt löser sig till det bästa. Brukar rekommendera 10 minuters yogaandning vid stress : Sätt dig bekvämt och "värdigt". Slappna av och slut ögonen. Andas in långa djupa andetag genom näsan, Andas även ut genom näsan och låt utandningen ta lika lång tid som inandning. Koncentrera tankarna på andetagen. Är starkt beroendeframkallande och man vill bara ha mer :-) Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset gulliga du. Jag kör just nu med sockerkakssmet och örtte. Ditt förslag kanske fungerar bättre :)

    SvaraRadera