söndag 11 oktober 2009

Dinosaurier - not ftw

StorTage har en dinosauriebok som han vill höra allt som oftast. Jag kan inte längre hålla hålla tillbaka min besvikelse när han väljer den inför kvällen. Jag ogillar den verkligen. Både för att vi har läst den från pärm till pärm nittio gånger samt att den är astrist. Krita hit, miljoner år dit. Sen är det ju förbövelen omöjligt att uttala namnen på dinosauriedräggen. Två olika arter per sida, a 70 sidor, det är måååånga arter. Känner mig näst intill dyslektisk när jag ska tråckla mig genom stavningarna "bracceraupte... nä.. braccaurept.. vaffa.. braccaURAceratop. Åh. Måtte denna bok oväntat försvinna bakom elementet.


Dinosauriejävlarna, här som Centrosaurus och Ceratosaurus - den enda sida jag kan uttala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar