fredag 16 oktober 2009

Just do it.

- "Skrytpappan, jag har hittat en säng till StorTage på Blocket."
- "Ok, vad är det för något?"
- "En prick likadan som LillLage har. En sån som StorTage önskat sig. Visst slår vi till?!"
- "Ok, om du är helt säker på att det är den vi ska ha.."
- "OH JAAA. StorTage har verkligen öööönskat sig en sån. Bäst vi köper omgående innan den försvinner"
- "Vi ska inte kolla på den först?"
- "Då kan ju någon annan hinna före. Vi tar den osedd. Jag har ju sett bilden på den.. superfin!"
- "Ok. Storleken på sängen då? Har du koll på måtten?"
- OH JAAA. Den är ju exakt som LillLages.

Skrytpappan och Skrytmorfarn åker och hämtar sängen. Skrytmamman och resten av världen jublar! I alla fall fram tills dess Skrytpappan börjar ropa obehagliga saker från hallen.

- "Du Skrytmamman, vi får inte upp sängen för trappen!
- "Prat! Den är ju exakt lika stor som Lages säng och den gick ju upp med lite milt våld..."
- "Har du mätat?"
- "Nej men, den.. *host*.. ser ju lika stor ut."
- "Ja, för den är 10 cm högre kan jag tala om. Vi får helt enkelt inte upp den. Vi lägger detta på is tills imorgon och räknar ut hur vi ska göra"
- "Menförifan! Den gååår upp. Tryck på lite mer. Jag vill inte ha en stor jäkla säng ståendes i hallen i tre veckor. Vi måste ta tag i detta nu!"
- "Nej. Vi måste fundera på det här..."
- "Men, alltså.. nej! Sågen, Skrytmorfar.. ta sågen!"
- (Skrytmorfar)"Ska jag såga?"
- "Nu tack."





Och sedan:



Tadaaa! Svinbra. Träklossar ftw! (Ska renovera till det, sen någongång...)

2 kommentarer:

  1. Påminner mig om mina roliga impulsköp , där maken ser mycket förvånad ut när jag oftast inte tagit rätt på mer än att färgen matchar och att det är ett fynd! Han kollar alltid så noga, och mäter och funderar och funderar ännu ett varv, vilket kan ibland driva en handlingskraftig kvinna till galenskap! Att sen få bygga om möblerna lite är ju inget stort problem för då känns de mer personliga, tycker jag. :-) Att sen maken tycker att det blev ett problem det får man ju ta. Min man har iallafall vant sig med åren så det gör nog skrytpappan också.:-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag tror också att han vänjer sig. (Eller han får väl lov. ;-p)

    SvaraRadera