söndag 7 mars 2010

8-bit.

Åh harreligen vilken nörd jag är.

Ibland tittar jag i inredningstidningar och tänker "ja, sådär vill jag ha det". Och vad händer? Jag pyntar TV-rummet med Star Wars-gubbar, anser att Rubiks kub är det snyggaste inredningsdetaljen sedan Yngve Ekström skapade Lamino och placerar kuben invid pojkarnas nyaste pysselalster på bästa show off-platsen.

Vi pratar just nu om vad vi ska göra med trappen samt hallen på övervåningen. Första idén var att klä in trappen i björk för att bli av med den bruna 70-tals looken. Sedan tapetsera i någon fin tapet och sätta upp någon svindyr vägglampa som jag sett ut i en affär inne i stan. Men, sen när det kommer till kritan så sitter jag i alla fall och nätshopar detta. Ska måla trappen vit och ha TV-spelstema. Jo, så ska det bli.

Om jag hade lite pengar över skulle jag låta Chevy Chase stå i Fletch-style invid pianot och se trevlig ut. Kanske Kramer kunde titta fram bakom kökssoffan? En Giana sister på sovrumsdörren? Tetris-tema i badrummet vi ska renovera?

Just nu är jag och mina söner i fas. De hurrar över mina idéer, vi är på samma nivå, jag och barnen. Om något år dock, lär de ha passerat det här stadiet. Det kommer tycka att jag är larvigast i världen och vägra bjuda hem kompisar om de måste passera princess Toadstool i trappen.

Då ska jag bara luta mig tillbaka (kanske i en Lamino) och säga "sluta, Super Mario är det coolaste som någonsin skapats". De ska skaka ilsket på huvudet, titta menande på varandra och säga "morsan är så jäkla töntigt, fattar ingenting".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar