måndag 15 mars 2010

En borr är en borr är ett otyg.

Det var iskallt. Men, helt mot alla odds fick jag inte stanna i sängen. Makens ansåg att jag var tvungen att komma ned till barnen eftersom att han skulle till jobbet. Bah!

Skjutsade barnen till dagis, gjorde några ärenden och landade tillslut hemma med Pom. Tänkte sätta upp Lage och Tages nya sänghimlar, men blev liksom stoppad i min kreativitet. Tydligen går det inte att fästa häftstift i betongtak. Ja, jag förstår att ni också blir häpna. Man måste tydligen _borra_.
Exakt, helt vansinnigt.






Allt som inte går att lösa med häftstift blir aldrig gjort i det här huset. Såatteh. Jag tar en kopp kaffe istället.

4 kommentarer:

  1. Tejp? Häftmassa? Erica? :)

    SvaraRadera
  2. I det här huset kör vi med silvertejp, men det fungerar nog inte i taket. Svårt att lösa.

    SvaraRadera
  3. Haha! Vi är mer lika än du anar! Ska det borras i gipsvägg så har jag kommit på att det går att ta själva borren, inte maskinen alltså, och vrida runt den för hand så att det blir ett hål. Ger fina sår i händerna, men jag slipper ta fram borrmaskinen. :-) Och ska det borras i betong - ja, då kallar vi in morfarpappan. :-D

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju förbaskat med betong. Jag kör med betongspik, men i tak måste man visst borra ja. Ikväll. Ikväll ska jag ta itu med det (efter att jag testat tape...)

    SvaraRadera