söndag 21 mars 2010

Utesjukans ansikte.

Skrytmorsan och StorTage har magsjuka. Detta innebär att dessa tu (lyckostar enligt vissa) får spela hur mycket TV-spel som de behagar. Övriga familjemedlemmar skulle gå på promenad i det vackra vädret.

Då plötsligt blev ännu en familjemedlem sjuk. Väldigt sjuk.



"Ojsan. Jag känner mig väldigt magsjuk mamma. Jag är så sjuk att jag absolut inte kan gå ut. Min mage säger att jag bara kan spela TV-spel, inget annat. Eller jo, jag kan kanske se på film också. Men absolut inget annat, för då kräks jag nog"

En väldigt mild och god Skrytmorsa lät sin extremosjuke son stanna inne med storebror och spela Super Mario. Efter en liten stund förklarade han det hela märkliga förloppet med att han faktiskt inte var magsjuk, utan utesjuk. Och att det var minst lika allvarligt.

1 kommentar:

  1. Ja hua, varken magsjuk eller utesjuk skulle man inte vilja vara. Viktor hade en kompis igår som kom och ville leka, när han klätt av sig frågade vi hur familjen mådde, han berättade då att hans mamma spytt hela natten. Kul. Vi sa att han inte fick komma in och leka utan att de fick vara ute. Han blev sur, och kanske rent av utesjuk och gick hem. Vill verkligen inte ha magsjuka. Jag skulle aldrig skicka mina barn till någon om vi har magsjuka i familjen. Hoppas ni mår bättre mot alla sjukorna snart och att resten av familjen verkligen slipper.

    SvaraRadera