tisdag 9 mars 2010

En unge i väskan.

Ikväll ska Skrytmorsan och Skrytpappan ut på galej. Musikal. En julklapp från Skrytfarfarn och hans fru. Och gissa vad, barn är inte välkomna. Helt sjukt att man inte får ta med sig sina ettåringar på operan. Jag tänker trotsa det och ta med mig Pom i ryggsäcken, nån jäkla måtta på samhällets fascistoida regler får det vara!

Eh. Nä ok.

Jag försöker bara processera det här med att jag måste ha barnvakt för första gången. Missförstå mig inte, det är verkligen på tiden, men det känns inte enklare för det. Pom ska vara hos mormor, vilket i sig är en lysande idé. Pompan älskar sin mormor och träffar henne fler gånger i veckan. Men i alla fall. Det är det här med att han ska somna där. Och vakna för att få välling. Och somna om igen. Kanske blir han ledsen över att mamms and papps inte är på plats då, när han dricker sin vällingflaska och vill stryka med sin lilla hand över min.

Fast mormor har också en strykvänlig hand. Och vaknar han och är ledsen kan mormor både en och två festliga sånger. SkrytmorfarOna kan göra både prutt- och flygplansljud.

Mest troligt kommer det att gå perfekt.
Men det isar lite i magen.
(Haglöfs-ryggan är ju faktiskt rätt spacious)

5 kommentarer:

  1. Ba lugn ba! Jag och skrytmormor har kollat in hur Bob i Hem till gården roar sina tvillingar när de är ledsna och jag tror att " movsen " sitter nu. Vi tränade och tränade framför tv:n igår så man kan säga att vi är hyfsat vältränade idag. Pommen kommer att skratta så han kiknar och tro mig, han kommer att böna och be er om att fara på galej så snart som möjligt igen. Jag ser verkligen fram emot kvällen. :D

    SvaraRadera
  2. Hjälp! Ska skrytmostern också vara med?! Och hjälp, ska ni härma Bob?! Eh, he.. Ok, jag kanske måste skicka Ona istället för mig (mannen som sa "musikal? Varför ska dom envisas med att sjunga mitt i något som har bra dialog, det förstör ju bara!")

    SvaraRadera
  3. Att ha Pom i en Haglöfsrygga på operan!!!!! Närmare än så kan man ju inte komma LillLages utryck om ålar i ryggsäcken. Då det lär vara en hemsk upplevelse vill jag inte rekomendera det. Skrytmormor, skrytmorfar och skrytmoster är laddade. Risken är att vi nöter upp Pom med kramar och pussar. Han är ju en riktig goding.

    SvaraRadera
  4. Hälsa skrytmormor att hålla osten borta!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hörru Knaada. Här finns ost och annat som Pom gillar. Det enda som fattas är ett flygplan. Han har nyligen börjat få koll på dom. Har sökt då jag vet att det finns ett någonstans, men kan inte hitta det. Storkillarna måste ha fifflat bort det. Ska ringa Skrytmoster och höra om hon har ett som hon kan ta med hit. Hon gör allt som ingen annan skulle idas göra.

    SvaraRadera