torsdag 4 mars 2010

Search deep.

I morse hände något både magiskt och förbluffande. Tage frågade sin far om han kunde få en hund när han fyller 15. Hans far svarade ja.

När jag sedan konfronterade honom, hur han så tvärsäkert kunde svara ja bara sådär blev svaret att "asch, det är så länge dit. Antingen har han glömt det eller så är han gammal nog att ta hand om hunden själv."

Ser ni vad jag ser? Det är möjligt att få igenom vad som helst bara man frågar i god tid! Tankarna fladdrar hysteriskt, vad ska jag fråga om? Vad vill jag galet gärna åt?

Det är lite som när man varit fattigt och äntligen fått pengar - man yrar omkring på MQ utan att hitta ett skit.

2 kommentarer:

  1. Tage borde passa på och fråga Skrytpappan om han kan få en ny Volvo när han fyller arton år. Skrytmamman kanske också skulle behöva en i samma veva. Ha ha. Skrytpappan kommer nog att lära sig att barn och fruar aldrig glömmer något. Ha ha. Fortsätter han så här så kommer det att stå honom dyrt i framtiden. Som Emil sa "Du bare löver och löver".

    SvaraRadera
  2. Eller så slutar jag att fråga. Köper grejer (badkar?) med argumentet "det här patade vi om 2001 och du lovade".

    SvaraRadera