onsdag 17 mars 2010

Hos skrytfamiljen 19.00-19:30

Jag borstar tänderna på Pom medan Lage och Tage ligger ute i TV-rummet på sina madrasser. Det blir "tillbaka till Vintergatan" på Bolibompa, vilket Lage tycker är obehagligt. Tage slår över på SVT2 på inrådan från mig. Det är "Vem vet mest", dvs ett ofarligt program utan reklam. Plötsligt börjar det tisslas och fnissas bland täcken och madrasser.
Lage - "Hihi, vi ligger här och tittar på nyheterna!"
Tage - "Japp. Vi gör som mamma och pappa!"
Lage - "Varför räknar dom poäng?"
Tage - "Ja det har väl varit en stor tävling kanske."
*tystnad*
Tage -"Fast det var väldigt vad tråkigt det var."
Lage -"Nyheterna är skittrist. Dom borde sluta med att visa nyheter."

Jag går in i TV-rummet, stänger av TV:n och ber pojkarna att lägga igen ögonen och sova. Det blir knäpptyst. Efter en stund är jag helt övertygad om att de sover. Jag slår igång TV:n, zappar över på "Halv åtta hos mig" och tittar utan ljud. Efter tre sekunder hör man från Tages håll:
- "Kan du vara gullig och höja ljudet, jag hör inte riktigt vad dom säger."

2 kommentarer: