onsdag 24 mars 2010

Öppet brev till familjen som grillade:

Hejsan. Igår när jag med kurrande mage skulle springa till affären kände jag doften av nygrillat. Uppenbarligen hade NI valt att gräva fram grillen ur snön och sätta fyr. Nu vill jag fråga er: Hur tänkte ni? Vi var rätt många i det här kvarteret med omnejd som kunde nås av denna doft (vilket inte är någon nyhet, så låtsas inte se chockade ut). Ingen av oss andra hade möjlighet att grilla pga av följande logiska faktorer:
1) Det var fasen inte mer än +1 vid tillfället.
2) Grillarna är antingen översnöade eller insnöade i förråd.
3) Det är oetiskt och olagligt (lite oklart här, har inte läst JÖKEN. Men jag tror att det är olagligt att grilla innan April. Oetiskt är jag dock helt 100 på att det är).

Ja vad ska man säga? Jag är helt förstörd och lite kränkt. En skriftlig ursäkt är inte nog då jag som i feberyra drömt om grillspett hela natten. Jag råkade till och med nafsa lite på kudden i tron att det var en nygrillad champinjon.

Jag hoppas verkligen att ni INTE upprepar detta övertramp.

Betska hälsningar / Skrytmorsan.

4 kommentarer:

  1. Vi grillar ibland på vintern. Underbara dofter sprider sig. Grilldofter i butikerna sätter smaklökarna i panikläge när man är hungrig. Du har rätt. det är oetiskt.

    SvaraRadera
  2. Absolut oetisk. BANNE DEM om de gör om det.

    SvaraRadera
  3. Å, vad jag tycker om dig Skrytmorsan! Och vad jag har saknat dig när jag vart i Afrikatt! (dålig uppkoppling inskränker ordentligt på bloggläseri)

    SvaraRadera
  4. PÅ röbäck går grillen året om... Bara att komma förbi ;)

    SvaraRadera