torsdag 18 mars 2010

Röra, framtid och göteborgs Rapé.

Nackdelen med att göra en mysig översovning i TV-rummet med hela ungskocken är att när en vaknar, så vaknar alla. Klockan 04 började Pompan snurra. Tio minuter i fem fick han syn på sina bröder och gav upp det gladaste glädjetjutet sedan han fick smaka västerbottensost. Klockan fem hade jag en fnissande hög med barn bredvid mig, tjatandes om att få bygga en jättekoja.

Kul. Verkligen.

Pom, som vägrar sova, har suttit med en krita i handen, stirrandes tomt framför sig. Helt apatisk. Pomatisk. Skrytmorsan har vinda ögon och kritvita kinder. Ibland blixtrar det röda blixtar i sidan av vänster öga, men det ser jag enbart som bonus. man kvicknar liksom till lite. Lage och Tage däremot, är på topp. De har dansat, byggt koja, lekt med Lego, tittat på "Min granne Totoro", tjatat om att få baka skitstora kanelbullar med mandelmassa samt vägrat att gå ut ("det är snörstorm ute, vi fryser ju ihjäl! Är det det du vill!?")

Vi satte oss ned för att rita (med den apatiske Pompan) och diskuterade framtiden. Tage förklarade att han ska gifta sig med sin bästa tjejkompis och få minst tre barn. Och skulle de inte kunna få barn skulle de adoptera, förmodligen en liten flicka som skulle få namnet Josefin. Lage däremot, var lite fundersam på hur han skulle kunna få barn då han ju var en pojke. Tage förklarade att det ju var hans FRU som skulle få barnet, men att Lage skulle bli pappan. Då ville Lage ha en flicka som skulle heta Anja Persson. Sen kanske en pojke som skulle heta Brum. Eventuellt skulle han adoptera också, fast inget barn, utan en lite gubbe som skulle gå runt hemma hos honom.

Lät fint tycker jag, att ha en liten gubbe som knallar runt. Speciellt om han skulle bjuda på snus. OMG vad jag är sugen på snus.

2 kommentarer:

  1. Shit! Jag tror den där lilla gubben tjuvbor hos oss! För här luktar det snus lite då och då, och Pappan lovar och svär att han inte börjat tjuvsnusa...

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag önskar att han vågade flytta in hit också ;-)

    SvaraRadera