tisdag 2 mars 2010

Frigörelse.


"Du mamma, angående min förkylning, jag känner mig bättre."
"Vad bra. Ingen hosta?"
"Nej."





"Känns magen bättre. Mindre bubbel?"
"Jovars. Det känns lugnt där inne."
"Toppen. Vad skönt."





"Du, jag tänkte, nu när jag är frisk... Är det ok om jag får flytta från din säng. Det börjar kännas trångt."
"Självklart! Vill du sova i spjälsängen?"






"Japp! Sen tänkte jag ta det ytterligare ett steg. Rent få flytta till eget rum!"
"Nej. Det kommer inte att hända på länge."






"Men ÅÅÅÅÅÅH! Jag blir så jäkla besviken!"
"Du får vänta. Vi börjar med spjälsängen så får vi se."






"Jag trodde att det med ettårsdagen skulle följa lite ansvar och förmåner . Tydligen inte."
"Nej. Tyvärr."






"Vilket aber. Men vi får väl se, jag ska ta ett snack med Lage sedan. Jag har honom virad runt mitt lillfinger. Om han drar i några trådar kan man kanske få dela big boy-crib med honom vad det lider, jag är nog smartare än somliga tror..."

4 kommentarer:

  1. Ha, vilket skönt minspel, den där diskussionen hade jag nog fattat utan text!

    Stå på dig grabben!

    SvaraRadera
  2. Lille Pom tror att han fixar det. Det tror dom alla mitt på dagen. När kvällen kommer och dom ska sova själv låter det likadant överallt. Mahamma, maaahhhaammma gråter dom små tuffingarna. Sen åker dom med full fart under mammas täcke och allt är underbart. Båda somnar med lite fördröjning bara p.g.a Skrytmorsans frigörelse från Pom.

    SvaraRadera
  3. Rasande söt Pom.

    SvaraRadera
  4. Fining. Älskar hans snedkammade frilla!

    SvaraRadera