fredag 12 mars 2010

Tre små fredagsstycken.


Läser nyaste numret av mama. Kikar på modesidorna och konstaterar att, nej - jag skulle inte ta på mig något av det där (blommiga byxor med generös lårvidd och tight nere runt vristen. Eller mjukisbrallor med kavaj till).

Inser i samma veva att jag är sjukt omodern. Att jag fattat ett mode precis när det gått ur tiden och något nytt tagit vid. Fluffiga väskor exempelvis. Jag har skytt dem som pesten fram till nu. Två år försent.

Konstaterade även under förmiddagens utelek att Tage liknar mig på rätt många vis. Bland annat i sitt rationella och lata sätt att lösa både tråkiga och angenäma uppgifter/idéer.




Snögubbe.

1 kommentar:

  1. Just mjukisbrallan och kavajen, matchat med blingbling och höga klackar, fick mig också att känna mig hopplöst lost. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka: På allvar, VEM går klädd så där, utan att ha råkat ut för en allvarlig byxolycka med ordinarie byxor?!

    SvaraRadera