torsdag 11 mars 2010

En bra uppslagsbok. Till skillnad från alla andra.

En grej som är fin med Skrytmorsan är hennes snabba svar på ditten och datten. Nästan som en levande uppslagsbok. Wikiskrytia.

I förrgår tillexempel frågade Skrytpappan varför det heter "Kurragömma". Skrytmorsan svarade snabbt och självklart "det heter "kuragömma", med ett r, för att man kurar. Och gömmer sig. Skrytpappan berättade sedan detta på jobbet. Och alla var mycket frågande. Det heter visst "Kurragömma", enligt alla jobbarkompisarna, samt eventuellt hela internet.

Men vad fasen?! Ursäkta mig men, "kurra", vad är det? Ett riktigt skitnamn på en bra barnlek.

Jag tycker absolut att man ska gå efter Wikiskrytia där. Kan vi alla enas om att det heter "kuragömma"?

6 kommentarer:

  1. Tyckte det lät väääldigt bra..=)

    SvaraRadera
  2. Appsolut ( vem rakkarn säger absolut) borde också få finnas med i din Wikiskrytia. Du har helt rätt. Man kurrar ju inte heller som en katt när man leker. Man är väldigt tyyyyyst när man gömmer sig.

    SvaraRadera
  3. Tror du inte att det har något med kurran att göra? ... du vet leka polis och tjuv.. inte helt svårsmält idé iaf

    SvaraRadera
  4. Djupt och bra tänkt, Mamma Gnu.

    SvaraRadera
  5. Men Mamma Gnu.. inte komma med smarta förslag när jag personligen inte kunnat knäcka nöten!

    Eller ja, ok då. Låt gå.

    Kurra som i fängelset? Ja kanske!

    SvaraRadera
  6. Haha! Då var jag helt fel ute också, eftersom jag faktiskt också trodde att det handlade om kura. :-)

    SvaraRadera