onsdag 10 mars 2010

Safe.

Gårdagens musikalbesök gick fint. Vi var som sagt de enda med godis, vilket var det mest häpnadsväckande under hela kvällen. Jag har utvecklat ett sorts förfinat smygätande som inte prasslar/låter, vilket innebär att jag kan dricka kaffe under julkoserter, äta godis på operan samt dra en kebabrulle på bibblan. Kultur + mat = sant.

Barnvakteriet gick också bra. Lage och Tage frågade om de inte kunde få barnvakt igen. Typ i morgon. Förklarade att det inte var så enkelt. Deras mor har inte så starka nerver.

Pompan hade det också fint. Somnade sött i mormors knä och sov, med kort uppehåll för välling och gnäll, tills vi kom hem igen. Inget skrik, ingen panik. I alla fall från Poms sida. Skrytmormor och SkrytmorfarOna hade nämligen backup i form av Skrytmoster och Skrytmorbror. Fyra vuxna människor som under tre timmars tid satt tillsammans i en soffa och viskade för att inte väcka en sovande ettåring. Bra. Och tryggt. Hade det börjat brinna hade de exmpelvis haft möjlighet att bära ut, inte bara barnet, utan även hela möblemanget. Hade han börjat gråta kunde de ha snabbt satt upp en scen ur "fem myror" och ändå haft en backup-Eva. Hade Pom trillat hade de kunnat bilda en mänsklig kedja och langa honom till akuten.

Allt i Skrytmorsans anda.

7 kommentarer:

  1. Måste erkänna att det var inte bara skrytpojkarna som gillade det där med barnvakt. SkrytmorfarOna och skrytmorbrorn tyckte att det var underbart att höra oss damer prata i en viskande ton. Det har de inte upplevt på många, många år! :D

    SvaraRadera
  2. Jag drar på munnen ordentligt både åt Skrytmorsans text och Anitas kommentar =)

    //Skrytdaddio

    SvaraRadera
  3. Nu är det mest "vuxentid" man hör om som ska prioriteras. Hörde aldrig det ordet förr. Man ska ha "semester" för att vila upp sig från sina egna barn? Därför var detta så befriande och underbart att läsa. Med värme och en humor som gör att man inte kan sluta skratta. Helt underbart

    SvaraRadera
  4. Attans vilken helkväll ni hade. Hoppas ni hade trevligt???? Undrar om ni hellre hade hyrt en film och ätit godiset framför TVn. Jag är lite misstänksam att det skulle passa familjen Skryt bättre.

    SvaraRadera
  5. Det är bra med en massa skrytfolk att lita på!

    Och så tänkte jag bara tipsa om Soppteater, det är småföreställningar som ofta spelas dagtid och soppan ingår i biljettpriset!

    SvaraRadera
  6. Nu ska vi se här.. Om du är skrytmorsan, och din mamma är skrytmormorn, då borde väl jag, din bror, vara skrytmorbrorn? Men jag kan för mitt liv inte minnas att jag var barnvakt igår. I såfall måste jag ha misskött vaktandet å det grövsta :)

    SvaraRadera
  7. Wise - jo. Fast det var min moster och hennes man. Min moster och morbror. Eh, det blir snurrigt med allt Skryt-.

    SvaraRadera